En jobbig men kul helg

Nu tänkte jag berätta lite om lägret som jag var på i helgen!
Det var ett orienterings läger som var lördag till söndag.
Vi sov i en liten skola som låg i mitten av en liten stad som var i samma strolek som min egen lilla håla d.v.s man såg inte en ända invånare. Eller jo, nu ljög jag, opps. Vi såg några ungar springa omkring runt den lila söta skolan vi bodde på och så några bilar, men annars såg jag inte en kotte.
Träningarna var super bra och jag lärde mig jätte mycket.
Vi tränade:
Kontroll plockning ( En orienterings bana med väldigt mycket kontroller)
Linje orientering ( Man ska följa en inje som är inritad på kartan)
Brunblidsorientering ( På kartan har de tagit bort alla kart täcken förutom höjdkurvorna )
Staffet ( lägret avslutades med en "läger staffet"

Eftersom det var så varmt blev det extar jobbigt att springa i skogen, och det gick inte lättare av att det var lågna orienterings banor som gick upp och ner för berg. Som tur var hade de lagt förmidags banerna så att man kunne bada efteråt. Det var och är jag jätte tacksam för, för annar så tror inte jag att jag hade skrivigt det här nu, haha.
Jag vill iallafall avsluta detta lilla inläg genom att tacka arangörena till ett suveränt bra läger!


 Kram ManDiPop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0