ManDiPop modebloggar

Jag är ingen person som har koll på modet, eftersom jag kör på ManDiPop stilen. Men en ska har jag snappat upp: det är mordernt med glasögon, stora som små, smala som tjocka. 
Det var inte så länge sedan som en klass kompis till mig belv retad och kallad glasögon orm.Han skaffade till sist linser men idag så har han glasögon igen. För att 2o09 så gör folk allt för att andvända glasögon och det är lite coolt tycker jag!
Personligen så har jag alltid tyckt att det är fint med glasögon men jag skulle aldrig tänka mig att ha på mig dem dagligen. Fast det beror bara på att jag tillhör den gruppen människor som är överdrivet lata och som vill att allting ska vara praktiskt.
Men ändå, är det inte häftigat att man kan gå till en optiker och be om att få fönsterglas i ett par ur snygg bågar?
Jag undrar vem den första personen var som kom in till optikern och frågade om han/hon skulle kunna få vanligt fönster glas istellet för ett optsiktglas. Pesonalen i affären måste tyckt att han/hon var hel knäpp.
Tänk dig själv att någon skulle komma in till en tandläkare och fråga om han skulle kunna få  tandställning som inte hjälpet. den människan skulle bli idiotförklarad och utkörd ifrån tandläkaren.

Det där med mode är konstigt enligt mig. Förr var glasögon ett hjälpmedel, nu är det en het assesoar.

Shoppa loss / Eran ManDiPop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0