Ett härligt tränings pass


Nu är jag aldeles nyduschad och mysig. Idag har jag kört ett härligt intervall pass med sötis Anna. Så här såg vårat pass ut: (i stort sätt kopierat ifrån Annas blogg http://cementvagg.blogg.se/

1.
 jogga i 20 minuter som uppvärmning
2.  intervaller upp och ner i en lätt sluttad backe. 5st upp och 5 st ner med 15 sekunder vila på en sträck på ca 100 m.
3. backintervaller, 10 totalt, 6 st rätt långa, 3 st ännu längre och en som var ruggigt lång.
4. balansövning ( Anna var experten och jag var inte lika bra...)
5. hopp i backe, 20st på varje ben av 4 olika övningar, och 10st 90gradershopp.
6. 10st backintervaller i ny brantare backe, dock rätt korta och snabba intervaller.
7. 3 stycken snabba 30meters lopp
8. nerjogg i ca 5 min


Var kom all energi ifrån?
Jag måste säga att det gick jätte bra och träna för jag hade jätte mycket energi. Det är en så kön känsla närman har sprungit 20 intervallen och det känns som att man kan springa minst lika många till.

// ManDiPop

Kommentarer
Postat av: ewezi

Sv: tack så mycket snälla du :D!

2009-10-12 @ 21:18:19
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: anna

DE GICK JU SÅ SJUKT BRA!! :D :D :D när vi sprang backintervallerna i första backen var man ju fortfarande värsta pigg juuu, vi får la göra om nästa vecka kanske? :D

2009-10-12 @ 21:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0